joi, 6 septembrie 2012

studiu locuinţe colective





Când furia locuinţelor colective nu ajunsese să facă victime printre beneficiarii lor, am avut ocazia de a întocmi mai multe proiecte cu această temă. Spun de victimizarea beneficiarilor căci această recesiune economică a făcut cele mai multe victime în rândul construcţiilor, suferind atât proiectanţii, constructorii, toţi furnizorii sau producătorii de materiale, dar şi beneficiarii lor. De cele mai multe ori, beneficiarii, chiar dacă sumele pierdute sunt mult mai mici decât cele ale constructorilor, au avut cel mai mult de suferit prin simplul fapt că sunt foarte mulţi, iar încrederea lor viitorul cât mai apropiat a scăzut simţitor.


Totuşi, datoria proiectanţilor, deci a vizionarilor, rămâne de a visa şi spera în continuare, căci aşa s-au construit toate marile urbe: prin speranţă şi vise.
Să nu fiu considerat că divaghez pe teme dulcege,  am speranţa că această criză, artificială sau nu, ne-o  fi învăţat măcar să fim mai cumpătaţi şi economi, dar mai puţin la vise.


Acum am sa prezint una din temele avute, cu un investitor destul de dificil, ca marea majoritatea pe care i-am întâlnit. Şi spun acest fapt că era destul de nehotărât la întocmirea temei de început. Am avut variante diferite de regim de înălţime, dar şi variante diferite de partiuri. La suprafeţe am intervenit de câteva ori, când dorea Au/apartament mai mare când mai mică. Cert este că după prelucrarea mai multor variante am ajuns, în sfârşit, la una finală pe care am s-o prezint acum.
Ac=700,00mp
Ad=8.360,00mp
Regim de înălţime= parter şi 11 etaje, cu un subsol tehnic
Apartamente cu 1,2 si 3 dormitoare, duplexuri la etajele 6-10 si un penthouse la etajul 11.




Acest proiect nu a putut fi pus total in aplicare deoarece investitorul a  încetinit pasul, aşteaptând zile mai însorite; venise criza ca un tăvălug peste sectorul construcţiilor. A rămas doar la fază de proiect predat beneficiarului, avize luate şi pregătirea terenului. Aşteaptă şi el (investitorul) ca şi noi, o îndulcire a zilelor cu speranţa că toate aceste vise se vor materializa cândva pentru bucuria celor care vor locui în aceste locuinţe, dar şi a noastră a vizionarilor, căci aşa sunt cele mai frumoase visele noastre, atunci când ele prind rădăcini în realitate.



Proiect premiat la Anuala de arhitectura “Dunarea de jos” 2013.

Proiect înregistrat la OAR Dunarea de jos şi OSIM.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu